Центр гендерної культури

Громадській організації потрібна підтримка у сфері маркетингу
Центр гендерної культури

Про організацію

Громадська організація «Центр гендерної культури» (при створенні – Харківська обласна громадська організація «Харківський обласний гендерний ресурсний центр») з 2008 р. системно займається популяризацією ідей гендерної рівності в Україні.

Місія організації:
Сприяти встановленню гендерної рівності в українському суспільстві через неформальну освіту та креативні рішення.

Основні напрями діяльності:
1. Просування ідей гендерної рівності та фемінізму;
2. Протидія гендернозумовленому насильству;
3. Організаційний розвиток жіночих/феміністичних громадських організацій.

За роки існування організація реалізувала декілька десятків проєктів за підтримки міжнародних донорів. Серед них: «Жінки України: залучені, спроможні, незламні» за підтримки Міністерства закордонних справ Канади, «Центр гендерної культури як платформа для розширення рівних прав і можливостей жінок та молоді» за підтримки ЕС, «Центр гендерної культури - майданчик інтерактивної гендерної просвіти» за підтримки Європейського фонду для демократії, «Економічні можливості постраждалим від конфлікту» за підтримки USAID тощо.

Наразі Центр працює як хаб гендерної освіти та підтримки жіночих організацій на сході України.

Тетяна Чернецька

Менеджерка проектів ГО «Центр гендердерної культури"

Музей жіночої та гендерної історії є єдиним і унікальним в Україні та на пострадянському просторі. Потрапляючи до Музею відвідувачі та відвідувачки «вдягають гендерні окуляри», тобто починають бачити прояви гендерної нерівності та дискримінації, на які раніше не звертали уваги, починають замислюватися над витоками традиційного розподілу ролей і згодом змінюють свою поведінку.

Функціонування Музею збільшує кількість людей в Україні, які поділяють цінності гендерної рівності, прав людини та соціальної справедливості, та наближає Україну до Європи.

Музей був створений ентузіастами, якийсь час функціонував як «музей-валіза», потім як пересувна виставка, надалі займав дві кімнати у комунальній квартирі, комунальні витрати за які відшкодовувалися за рахунок пожертв іспанських феміністок/ів. Завдяки підтримці Європейського Союзу Музей переїхав у нове приміщення, став публічним і відкрив двері для всіх бажаючих. Наразі фінансування Європейського Союзу добігло кінця, і дуже хочеться зберегти унікальний музей і розширити його вплив на українське суспільство

Досягнення

Одним із ключових досягнень організації є створення єдиного в Україні та на пострадянському просторі Музею жіночої та гендерної історії. Колекція унікального для України музею нараховує вже понад 4000 експонатів і весь час поповнюється. Його експозиції дозволяють кожному та кожній відчути на собі, яким чином відбувається процес гендерного конструювання у суспільстві, демонструють безліч маніпуляцій та міфів щодо жіночих та чоловічих ролей, показують, як репродукуються гендерні стереотипи або як вони можуть руйнуватися.

Gendermuseum – інтерактивний музей. Так, хлопці та чоловіки за бажанням можуть провести екскурсію у взутті на підборах або приміряти живіт вагітної та відчути на собі, як почувають себе дівчата та жінки.

Відвідувачі та відвідувачки також можуть перевірити рівень власної гендерної чутливості – здатності побачити прояви гендерної дискримінації та несправедливості. Наприклад, можуть потримати в руках знаряддя «легкої» жіночої праці та, навіть, сфотографуватися з ними.

Організація також має ряд креативних розробок, які активно використовуються в Україні, серед них: відеоролик «Я отримала сьогодні квіти», гра «Крізь скляну стелю», постер «Фемінітиви», сантиметр гендерної рівності тощо.

Що було зроблено в цьому напрямі

Наразі ми пропонуємо платні екскурсії, розробили брендовану продукцію, авторську гру «Крізь скляну стелю», яку намагаємося продавати. Але цих коштів недостатньо для функціонування музею, особливо під час пандемії, яка сильно вплинула на кількість відвідувачів/ок.

Завдання:

- Створення маркетингової стратегії
- Розробка бізнес-моделі

Тривалість:

3-6 місяці (8 годин на тиждень)

Надали pro bono консультацію
годин
в еквіваленті
Результати

Завдання:

- Створення маркетингової стратегії
- Розробка бізнес-моделі

Тривалість:

3-6 місяці (8 годин на тиждень)

Надали pro bono консультацію
годин
в еквіваленті
Результати

Про організацію

Громадська організація «Центр гендерної культури» (при створенні – Харківська обласна громадська організація «Харківський обласний гендерний ресурсний центр») з 2008 р. системно займається популяризацією ідей гендерної рівності в Україні.

Місія організації:
Сприяти встановленню гендерної рівності в українському суспільстві через неформальну освіту та креативні рішення.

Основні напрями діяльності:
1. Просування ідей гендерної рівності та фемінізму;
2. Протидія гендернозумовленому насильству;
3. Організаційний розвиток жіночих/феміністичних громадських організацій.

За роки існування організація реалізувала декілька десятків проєктів за підтримки міжнародних донорів. Серед них: «Жінки України: залучені, спроможні, незламні» за підтримки Міністерства закордонних справ Канади, «Центр гендерної культури як платформа для розширення рівних прав і можливостей жінок та молоді» за підтримки ЕС, «Центр гендерної культури - майданчик інтерактивної гендерної просвіти» за підтримки Європейського фонду для демократії, «Економічні можливості постраждалим від конфлікту» за підтримки USAID тощо.

Наразі Центр працює як хаб гендерної освіти та підтримки жіночих організацій на сході України.

Тетяна Чернецька

Менеджерка проектів ГО «Центр гендердерної культури"

Музей жіночої та гендерної історії є єдиним і унікальним в Україні та на пострадянському просторі. Потрапляючи до Музею відвідувачі та відвідувачки «вдягають гендерні окуляри», тобто починають бачити прояви гендерної нерівності та дискримінації, на які раніше не звертали уваги, починають замислюватися над витоками традиційного розподілу ролей і згодом змінюють свою поведінку.

Функціонування Музею збільшує кількість людей в Україні, які поділяють цінності гендерної рівності, прав людини та соціальної справедливості, та наближає Україну до Європи.

Музей був створений ентузіастами, якийсь час функціонував як «музей-валіза», потім як пересувна виставка, надалі займав дві кімнати у комунальній квартирі, комунальні витрати за які відшкодовувалися за рахунок пожертв іспанських феміністок/ів. Завдяки підтримці Європейського Союзу Музей переїхав у нове приміщення, став публічним і відкрив двері для всіх бажаючих. Наразі фінансування Європейського Союзу добігло кінця, і дуже хочеться зберегти унікальний музей і розширити його вплив на українське суспільство

Досягнення

Одним із ключових досягнень організації є створення єдиного в Україні та на пострадянському просторі Музею жіночої та гендерної історії. Колекція унікального для України музею нараховує вже понад 4000 експонатів і весь час поповнюється. Його експозиції дозволяють кожному та кожній відчути на собі, яким чином відбувається процес гендерного конструювання у суспільстві, демонструють безліч маніпуляцій та міфів щодо жіночих та чоловічих ролей, показують, як репродукуються гендерні стереотипи або як вони можуть руйнуватися.

Gendermuseum – інтерактивний музей. Так, хлопці та чоловіки за бажанням можуть провести екскурсію у взутті на підборах або приміряти живіт вагітної та відчути на собі, як почувають себе дівчата та жінки.

Відвідувачі та відвідувачки також можуть перевірити рівень власної гендерної чутливості – здатності побачити прояви гендерної дискримінації та несправедливості. Наприклад, можуть потримати в руках знаряддя «легкої» жіночої праці та, навіть, сфотографуватися з ними.

Організація також має ряд креативних розробок, які активно використовуються в Україні, серед них: відеоролик «Я отримала сьогодні квіти», гра «Крізь скляну стелю», постер «Фемінітиви», сантиметр гендерної рівності тощо.

Що було зроблено в цьому напрямі

Наразі ми пропонуємо платні екскурсії, розробили брендовану продукцію, авторську гру «Крізь скляну стелю», яку намагаємося продавати. Але цих коштів недостатньо для функціонування музею, особливо під час пандемії, яка сильно вплинула на кількість відвідувачів/ок.

Інші кейси

Як долучитися?

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.